Når Recover rykker ud på en vandskade, handler vores indsats fra første øjeblik om at begrænse skaden og skabe et sikkert grundlag for den videre håndtering. Når de akutte tiltag er igangsat, udarbejder vi en skaderapport, som sendes til dit forsikringsselskab førstkommende hverdag. Du skal dog selv anmelde skaden til dit forsikringsselskab og nævne, at Recover har været på adressen for at udføre skadestop. Har du indboforsikring i et andet selskab end din bygningsforsikring, skal du huske at anmelde skaden til begge selskaber. De akutte skadebegrænsende tiltag, som vores medarbejdere altid starter med på skadestedet, omfatter blandt andet:
Hjælpe med at bortlede og opsuge vand
Redde indbo og andre værdier
Fotodokumentere skaden
Opsætte affugtere

For yderligere spørgsmål eller andre henvendelser, skal du være velkommen til at kontakte os.

Recover vil kontakte jer for at aftale en besigtigelse af en fugttekniker - I skybrudssituationer kan der forekomme ekstraordinær behandlingstid.
Fugttekniker besigtiger skadestedet for udarbejdelse af en omfangsrapport.
Denne rapport danner grundlag for det videre forløb, som bestemmes i samarbejde med forsikringsselskabet.
Det kan dreje sig om fx:
Herefter vil Forsikrings selskabet i samarbejde med håndværkere lægge en plan for genopbygning af de skadede områder.
I forbindelse med din skade, er der opstillet en eller flere affugter, samt evt. affugtningsudstyr. I den forbindelse er det vigtigt at dette affugtningsudstyr kører så tæt på 24 timer i døgnet som muligt. Affugtere er opstillet for at skadebegrænse i forbindelse med din skade, maskinerne sørger bl.a. for at holde luftfugtigheden nede i et acceptabelt niveau. Ligeledes sørger affugtere også for at de opfugtet overflader bliver tørre igen. Der kan forekomme korte perioder hvor affugteren stopper - dette er dog helt normalt, og affugteren vil starte op kort tid efter igen. KWH forbruget informeres direkte til dit forsikringsselskab, når affugtning / sagen er afsluttet - afregning af det forbrugte KWH-forbrug, afregnes herefter direkte mellem dig, og dit forsikringsselskab, når sagen er helt afsluttet.
